• Gratis verzending
    Geen verborgen kosten Bij alle producten is de standaardverzending gratis!
  • incl. basis bestandscontrole
    Voor de beste drukresultaten Je drukbestanden worden na het uploaden altijd gratis gecontroleerd op drukbaarheid! Je  krijgt onmiddellijk feedback als er optimalisaties nodig zijn.
  • Onafhankelijke kopersbescherming
    Gecontroleerd en gecertificeerd sinds 2017 Onze webshop wordt regelmatig door een onafhankelijke instantie gecontroleerd en draagt sinds 2017 het keurmerk Trusted Shops.

    Jouw voordeel: alle bestellingen zijn tot €100 gratis beschermd.

    Bovendien kun je gebruikmaken van de uitgebreide kopersbescherming van Trusted Shops en aankopen tot €20.000 veiligstellen.
  • Op rekening kopen
    Eenvoudig per rekening betalen Bedrijven, overheden en verenigingen betalen bij ons gemakkelijk per rekening.
    • Geen kosten
    • Geen vertragingen
    • Geen omwegen
    Wij produceren onmiddellijk na ontvangst van je gegevens - je betaalt pas na ontvangst van je goederen.
  • Persoonlijk deskundig advies
    Vriendelijk en vakbekwaam Wij helpen je graag!
    • Productadvies
    • Ondersteuning bij de creatie van jouw drukbestanden
    • Ordermanagement
    Onze bekwame drukexperts staan je van ma t/m vr van 8.00 - 17.00 uur op 085 20 85 800 met raad en daad terzijde.

Visitekaartjes

(669 Klantbeoordelingen)

  • veel papiersoorten van hoge kwaliteit om uit te kiezen
  • Licht als een veertje of stevig ➨ Grammages voor elke smaak
  • Jouw product zal extra bestendig zijn door de extra bescherming met UV-lak
NieuwVisitekaartjes met afgeronde hoeken
Productinformatie

Productinformatie

 

Visitekaartjes in een overzicht

Vorm
Scherpe hoeken
Scherpe hoeken
Afgeronde hoeken
Afgeronde hoeken
Formaat
55 x 85 mm
50 x 90 mm
Oplage

van 50 tot 50.000 stuks

Aantal pagina's

1 | 2 | 4

Bedrukking

1/0 | 1/1 zwart

1/0 | 1/1 HKS

1/0 | 1/1 CMYK

2/0 | 2/2 zwart + HKS

2/0 | 2/2 zwart + Pantone

4/0 | 4/4 CMYK

4/1 CMYK + zwart

5/0 | 5/5 CMYK + HKS

5/0 | 5/5 CMYK + Pantone

Materiaal

170 | 250 | 300 | 400 g/m²
machinegestreken papier zijdemat/glanzend 

250 | 300 g/m²
natuurpapier

250 | 300 g/m²
recyclingpapier

280 | 350 g/m²
karton voor ansichtkaarten

300 g/m²
offsetkarton

300 | 450 g/m²
chromokarton (tweezijdig gestreken)

Verwerking
Rillen
Rillijn (bij 4 pagina's)
Plano
Plano (niet gevouwen)
Afwerking
UV lak
UV-lak mat | glans
Lamineren
Laminaat mat | glans
Soft touch laminaat
Laminaat Soft Touch
Dispersielak
Dispersielak
Materialen

Materiaal bij de visitekaartjes

Het juiste papier kiezen

De keuze van het papier neemt intussen een steeds belangrijkere rol in bij visitekaartjes. Kozen tot voor kort nog de meesten voor standaardpapier zoals het 250 g/m² fotodrukpapier, nu is er een trend naar sterker papier van 300 tot 400 g/m², dat voor meer stevigheid zorgt. Achtergrond van deze ontwikkeling is dat met behulp van het papier de waardigheid van een onderneming doelgericht kan worden vergroot.

Recyclingpapier

250 | 300 g/m2

Recyclingpapier bestaat voor 100% uit hergebruikt oud papier. Behalve dat daarmee de houtvoorraden worden gespaard, levert dit, in vergelijking met de conventionele papiervervaardiging, 70% energie- en waterbesparing op. Kortom: Gerecycled papier spaart ons milieu aanzienlijk.

Ons recyclingpapier in 250 g/m² is FSC®-gecertificeerd.

Recyclingpapier

Chromokarton

300 | 450 g/m²

De Chromokarton heeft een dubbelzijdig zijdematte afwerking met een homogeen oppervlak. Het is bijzonder robuust en heeft een hoge treksterkte, waardoor het bijzonder geschikt is voor hoogwaardige producten of reclamematerialen die een langere "levensduur" vereisen. Door het aan beide zijden gecoate oppervlak is het papier niet beschrijfbaar en niet stempelbaar.

Papiermonsters

De papiermonsters geven u een goed inzicht in alle materialen en afwerkingsmogelijkheden. Voel het verschil tussen offset, fotodruk en speciaal papier en voel de aantrekkingskracht van UV-lakken en laminering.

Papiermonster bestellen
Afwerkingen

Afwerking bij de visitekaartjes

Om visitekaartjes handig voor dagelijks gebruik en steviger te maken, is een speciale afwerking onmisbaar! Deze beschermt het drukwerk tegen invloeden van buitenaf zoals vochtigheid, verbetert de look & feel en geeft de kleur meer glans. De Soft Touch-laminering geeft uw visitekaartje daarnaast een fluweelzacht oppervlak met contrastrijke kleureffecten. Onze UV-laklaag biedt een betrouwbare bescherming tegen scheuren en krassen, maar ook tegen vocht. Daarmee is het drukwerk optimaal geschikt voor buitengebruik. Alle laklagen kunnen wij op de voor- en achterkant realiseren, om de stevigheid en stabiliteit gericht te verhogen.

UV-lak

glans

Veredel uw drukwerk met uv-lak en geef het zo een hoogwaardige touch. Het moderne coatingproces maakt uw product extra sterk.

Overnight

Overnight voor spoedbestelling

Heeft u uw visitekaartje al de volgende dag nodig, kunt u gebruikmaken van onze Overnight-service. Dan geldt echter wel een minimale bestelling van 1.000 stuks. De betaling en aanlevering van het bestand dienen voor 12.00 uur plaats te vinden.

Overnight visitekaartjes bestellen
FAQ

Vragen over de visitekaartjes

Mijn bedrijfslogo heeft een bepaalde HKS-/ PMS-kleurtoon. Kan ik deze kleurecht laten drukken?

Ja. Hierbij is het belangrijk, dat u niet 4-kleurendruk bestelt, maar 5-kleurendruk (4-kleurig CMYK + HKS of PMS naar keuze). Als alternatief kunt u natuurlijk ook 2-kleurendruk bestellen (zwart + HKS of PMS naar keuze), indien u afgezien van uw eigen steunkleur alleen zwarte tekst wilt drukken.

Hoe vermijd ik witte randen aan mijn visitekaartje, wanneer dit volvlaks bedrukt moet zijn?

Legt u rondom altijd een snijmarge van 2 mm extra aan. Uw achtergrondmotieven en van de rand aflopende afbeeldingen moeten in dit deel doorlopen, zodat ze door ons eraf gesneden kunnen worden. Daardoor worden dunne, witte randen na het snijden voorkomen. Verdere informatie vindt u in onze drukdatagids.

Visitekaartjes drukken kent een traditie

Bij het eerste contact met potentiële klanten en zakelijke relaties is het belangrijk om het ijs te breken en een positieve indruk achter te laten! Ondanks ons digitale tijdperk zijn visitekaartjes, sinds hun uitvinding in de 17e eeuw, een van de belangrijkste reclamemiddelen, om uzelf of uw onderneming kundig te vertegenwoordigen. Visitekaartjes dienden bij hun ontstaan de hogere maatschappelijke klasse in Frankijk, om hun bezoek aan te kondigen en zich voor de koninklijke familie volgens stand voor te stellen. Bezoekers lieten bij de zonnekoning Ludwig XIV een zogenaamde bezoekkaart achter, wanneer de heer des huizes niet persoonlijk aanwezig was. In die tijd waren visitekaartjes net zo groot als een speelkaart en werden ook voor korte notities gebruikt. Vanaf de 19e eeuw gebruikte ook de middenklasse visitekaartjes, om hun status, beroep en hun herkomst duidelijk te maken. Deze kaartenbedrukking in klein formaat werd met ornamenten en wapenschild prachtig versierd. Door de industriële ontwikkeling vanaf het begin van de 20e eeuw moesten ondernemers regelmatig contactgegevens uitwisselen en zo werden visitekaartjes zoals we ze nu kennen: een reclamemiddel voor eigen promotie!

Waarom zijn visitekaartjes in het dagelijkse zakenleven zo belangrijk?

In het zakenleven vindt goed zakendoen meestal op persoonlijk vlak plaats! Om de voet tussen de deur te krijgen bij een nieuwe klant, behoren naast verkoop- en communicatievaardigheden ook reclamemiddelen tot het standaardrepertoire. Een visitekaartje, dat zo ontworpen en gedrukt is om zich te onderscheiden van de concurrentie en in gedachte blijven, laat meer deuren open staan! Daarom adviseren wij om aan een visitekaartje minstens zoveel aandacht te besteden als bijvoorbeeld een flyer-ontwerp, want een visitekaartje: 

  1. weerspiegelt de professionaliteit van uw onderneming,
  2. werkt uitstekend met een creatief ontwerp en onderscheidt zich van de massa en
  3. maakt ondernemingen snel herkenbaar door kleuren en logo’s.

Wat hoort er op een visitekaartje te staan? 

Voordat u over deze vragen nadenkt, dient u te bepalen voor welk doel uw visitekaartje bestemd is: als communicatiemiddel waarop uw contactgegevens staan of om uw doelgroep bij het eerste contact nieuwsgierig te maken? Hoe dieper u hierover nadenkt, hoe eerder kunt u zich van uw concurrenten onderscheiden. Verdere vraagstellingen kunnen zijn:

  1. Welke boodschap wil ik met mijn visitekaartje overbrengen?
  2. Wil ik een reclamecampagne onder de aandacht brengen?
  3. Welke gegevens zijn voor mijn doelgroep belangrijk?
  4. Welke indruk moet een visitekaartje bij mijn klant achterlaten?
  5. Welke contactinformatie is voor potentiële klanten relevant? Volstaan naam en telefoonnummer van de contactpersoon op de voorkant en de website op de achterkant om nieuwsgierig te maken?

Visitekaartjes op beurzen en evenementen

Op beurzen worden visitekaartjes graag gebruikt als tegoedbon, bijvoorbeeld voor een gratis kopje koffie, om personen naar een beursstand te lokken. Op een promotiestand is het veel eenvoudiger om met potentiële klanten in gesprek te raken en ze te adviseren over uw producten en dienstverlening. Een visitekaartje met contactgegevens is bij het afscheid een mooi gebaar.

Op congressen en zakelijke bijeenkomsten is het gepast om visitekaartjes bij u te hebben, zodat u deze naar behoefte kunt uitwisselen. Het meest gunstige formaat van het visitekaartje is dan 85 x 55 mm, omdat dat probleemloos in de meeste broek- en jaszakken past.

Tips voor ontwerp visitekaartjes

Wat is het juiste formaat? Visitekaartjes worden door de ontvangers het meest geaccepteerd in het kaartenformaat 85 x 55 mm. Aan de ene kant passen ze in de meeste broekzakken of portemonnees, aan de andere kant zijn ze zeer handzaam. Om ze opvallender te maken, kunt u bij ons kiezen uit verschillende varianten:

  • enkelzijdig of dubbelzijdig bedrukt,
  • in staand en liggend formaat
  • als uitklapbaar, gevouwen visitekaartje met 4 pagina’s.

De populairste variant is de dubbelzijdige bedrukking in liggend formaat. Wilt u opvallen en zich onderscheiden, kies dan voor uitklapbare, gevouwen visitekaartjes of visitekaartjes in staand formaat. Houd er wel rekening mee, dat deze bij gebruik van bepaalde visitekaarten-carrousels, zoals bij instanties, lastiger te verwerken zijn. Het staande formaat heeft het nadeel dat meer regels nodig zijn dan bij het liggende formaat, om alle contactgegevens te kunnen noteren.

Zijn bepaalde gegevens verplicht?

De meeste mensen hebben concrete verwachtingen, wanneer ze een visitekaartje van iemand ontvangen. Afhankelijk van de doelgroep, het doel en de indruk die u wilt achterlaten, adviseren wij om de volgende gegevens aan te houden:

  • firmanaam inclusief tenaamstelling en het logo,
  • reclameslogan of bedrijfsdoelstelling,
  • volledige naam (Voor- en achternaam) van de contactpersoon, of aanspreektitel, eventueel academische titel,
  • functie in het bedrijf (Directeur, Verkoopleider, etc.),
  • telefoonnummer waarop u goed bereikbaar bent (evt. voorafgaand door landennummer),
  • het persoonlijke e-mailadres (geen info@...),
  • het webadres van bedrijfshomepage en
  • de vestigingsplaats van het bedrijf (belangrijk wanneer uw klant u moet bezoeken voor het plaatsen van een order).

Het logo dient altijd de eerste blikvanger te zijn. De huisstijl respectievelijk eigen bedrijfskleuren en lettertypen zoals op beschikbare reclamemiddelen of online verhogen niet alleen de herkenbaarheid, maar ook de professionaliteit.

QR-codes kunnen gebruikt worden om te attenderen op een bepaalde website of om het succes van een reclamecampagne te meten. Een routebeschrijving in beeld is alleen aan te raden, wanneer ze goed herkenbaar geplaatst kan worden.

Met welke vormgevingsregels dien ik rekening te houden?

Onafhankelijk van het gebruiksdoel, de reclameboodschap en contactgegevens zijn er basisregels voor het ontwerp van visitekaartjes, die ontwerpers aanraden:

  1. Tekst moet goed leesbaar zijn (krulletters vermijden, schreefletters zijn op gedrukte materialen goed te ontcijferen)
  2. Gebruik maximaal één lettertype, dat u in twee verschillende lettergroottes kunt toepassen.
  3. De lettergrootte dient niet meer dan 12 punts te zijn. De 8 of 9 punts-letters zijn optimaal.
  4. Niet meer dan drie letterstijlen! D.w.z. 3 lettergroottes in een lettertype zijn artistiek zinvol.
  5. Genoeg witruimtes zorgen ervoor dat de lezer zich beter kan oriënteren en de informatie goed kan begrijpen.

Door een duidelijk tekstbeeld en witruimtes nemen lezers onbewust waar, dat het gaat om een gestructureerde en georganiseerde onderneming.

Welke kleuren zijn zinvol?

Gebruik steeds uw huisstijlkleuren op alle reclamemiddelen, voor een goede herkenbaarheid en een uniform verschijningsbeeld! In onze drukkerij kunt u uw drukwerk in vierkleurendruk, HKS en PMS laten drukken.

Mocht u geen specifieke kleuren gedefinieerd hebben, kies dan voor kleuren en patronen die uw doelgroep zouden kunnen aanspreken. Kleuren wekken bevindingen op en roepen door eigen ervaringen bepaalde associaties bij ons als mens op:

Met felrood straalt u bijvoorbeeld ‘luid, agressief, brutaal, snel of goedkoop’ uit. Blauw werkt daarentegen rustgevend. Na een onderzoek van Hallocks is blauw de lievelingskleur van zowel mannen als vrouwen Is uw doelgroep eerder manlijk, maak dan gebruik van krachtige kleuren. Daarentegen houden vrouwen liever van zachte en subtiele kleuren zoals lila.

Waar plaats ik mijn bedrijfslogo?

Zoals ook bij website verwachten lezers een logo op een bepaalde plek. In een webshop is dat linksboven, omdat daar een gebruiker begint met het bekijken van een pagina. Bij visitekaartjes is dat anders: door het verhoudingsgewijze kleine formaat hoeft de lezer niet een typisch beginpunt te gebruiken. Alleen het logo moet in één oogopslag goed zichtbaar zijn en in verhouding tot tekst en dessin groot genoeg zijn.

Plaatst u een logo rechtsboven, dan dient de daaropvolgende tekst rechts uitgelijnd te zijn. Datzelfde geldt voor links uitgelijnde en gecentreerde logo’s. Dit verbetert de leesbaarheid.
Een in het midden geplaatst logo op de achterkant, met of zonder huisstijlkleuren, valt bijzonder op en kan door een speciale afwerking, zoals een reliëflak, nog versterkt worden.

Welke randafstand is aan te bevelen? 

Laat u tussen logo en tekst een minimumafstand tot de rand van minstens 5 mm, waardoor het niet te druk overkomt. Houd bij het opmaken van uw drukbestanden ook rekening met een snijmarge van onze drukkerij van 2 mm. Verdere informatie daarover vindt u hier

Visitekaartjes goedkoop en eenvoudig online bestellen

Het bestellen van uw persoonlijke visitekaartjes is zeer eenvoudig in onze webshop: 

  1. Bepaal de oplage, kleuren, papiergewicht, pagina-aantal en de speciale afwerking.
  2. Meldt u zich in het klantengedeelte aan.
  3. Geef de betalings- en ordergegevens aan.
  4. Upload uw ontwerp of maak het online op.
  5. Onze persoonlijke adviseurs ondersteunen u graag bij uw keuze uit de juiste bestelopties en orderafwikkeling.