Deze internetsite maakt gebruik van cookies. Wanneer u deze pagina gebruikt, gaat u akkoord met het gebruik ervan. Alle informatie vindt u in ons privacybeleid.
Sluiten
Persoonlijk advies   085 20 85 800 Ma - Vr: 9.00 - 19.00   klantenservice@saxoprint.nl
Aangemeld als  

Briefpapier

  • van 80 g/m2 tot 120 g/m2
  • met of zonder boorgaten
  • speciaal kleuren voor uw Corporate Design
Briefpapier
Enveloppen
Materialen
Informatie

Onze toepassingsgebieden zijn

  • Al uw zakelijke poststukken met corporate design
  • Drukken met uw corporate design, bijvoorbeeld voor producthandleidingen en algemene voorwaarden
  • Verveelvoudiging van lesmaterialen
 
Eindformaat
 
DIN A4
 
Oplage van 250 tot 200.000 stuks
Aantal pagina's 1 | 2
Bedrukking
1/0 | 1/1 zwart
1/0 | 1/1 HKS
1/0 | 1/1 Pantone
2/0 | 2/2 zwart + HKS
2/0 | 2/2 zwart + Pantone
4/0 | 4/4 Euroskala
4/1 CMYK + schwarz
5/0 | 5/5 CMYK + HKS
5/0 | 5/5 CMYK + Pantone
 
Materiaal
80 | 90 | 100 g/m2
offsetpapier
120 g/m2
offsetpapier premium
80 g/m2
natuurpapier
80 g/m2
recyclingpapier
 
Verwerking

T/m 6 perforatielijnen

Boorgaten

geen boorgaten

2 boorgaten

4 boorgaten

 

Onze toepassingsgebieden zijn

  • Verzenden van al uw zakelijke poststukken
  • Aandacht voor uw aanbiedingen en acties
  • Mailing acties in corporate design
  • Campagne met bijzonder envelop
 
Eindformaat
 
 
 
DIN C4
DIN C5
DIN long
 
Oplage van 100 tot 50.000 stuks
Aantal pagina's 1
Bedrukking
4/0 kleurig CMYK
Materiaal
80 | 90 g/m2
offsetpapier
80 g/m2
natuurpapier
80 g/m2
recyclingpapier
 
Uitvoering
zelfklevend met venster
zelfklevend zonder venster
 
  • Offset papier

    Offsetpapier is stevig papier zonder coating met 100% cellulose. Het slijtvaste oppervlak geeft uw afbeeldingen een mooie uitstralingen en teksten worden er bijzonder leesvriendelijk door. Offsetpapier is beschrijf- en bedrukbaar daarom is het geschikt voor zowel kopieermachines als printers.


    Configureren
  • Recyclingpapier

    Recyclingpapier bestaat voor 100% uit hergebruikt oud papier. Behalve dat daarmee de houtvoorraden worden gespaard, levert dit, in vergelijking met de conventionele papiervervaardiging, 70% energie- en waterbesparing op. Kortom: Gerecycled papier spaart ons milieu aanzienlijk.
     

    Configureren
  • Natuurpapier

    Natuurpapier is al het papier dat na het vervaardigingsproces niet door het aanbrengen van een coating wordt veredeld. Natuurpapier is daardoor ongestreken papier dat het drukwerk een hoger volume en een levendige en hoogwaardige haptiek geeft.

     

    Configureren
 

Briefpapier drukken bij SAXOPRINT

Zakelijke correspondentie behoort tot de dagelijkse werkzaamheden in een bedrijf: offertes en rekeningen worden opgesteld, aanvragen en reclamaties verwerkt, producten besteld, reclamebrieven en mailings verstuurd. Ondanks het digitale tijdperk en de verzending van e-mails, zijn gedrukte zakelijke brieven nog steeds zeer populair en laten een hoge acceptatie zien.

Briefpapier en visitekaartjes zijn een van de eerste zakelijke correspondentiemiddelen waarmee een potentiële klant in contact komt. Daarom weerspiegelen ze het uiterlijke verschijningsbeeld en de professionaliteit van een onderneming. De eerste indruk kan dus beslissend zijn voor het succes. Naast een aansprekende layout in de huisstijl zijn er vastgelegde formele en opmaakregels, die in NEN 3162 gedefinieerd zijn. Deze en vele overige tips treft u hieronder aan.

Onverwisselbaar briefpapier verhoogt de professionaliteit en herkenbaarheid

Om de zakelijke correspondentie van een onderneming uniform te maken, dient voor elke schriftelijke communicatievorm een onverwisselbaar briefpapier te bestaan, dat zeer goed herkenbaar is. In het meest ideale geval bestaat er een huisstijl- of merkenhandboek, dat eenvoudig kan worden gebruikt. Is dat er niet, dan kan een eigen aanwezigheid op het web of een layout voor een visitekaartje als sjabloon voor kleuren en elementen dienen. Hoe meer tijd u in de ontwikkeling van uw briefpapierontwerp steekt, hoe uiteenlopender u het kunt inzetten en hoe onverwisselbaarder het wordt. Denkt u daarom vooraf goed na over:

  • Waarvoor dient het? Voor dagelijkse zakelijke correspondentie, rekeningen of als wervingsbrief?
  • Is het wenselijk om reclameboodschappen te communiceren? Moet mijn logo als eyecatcher dienen?
  • Hoe belangrijk is de herkenbaarheid van mijn onderneming voor mij? Zijn naast het logo en mijn huisstijlkleuren ook iconen van mijn huisstijl belangrijk?
  • Wil ik mij van de massa onderscheiden of eigen accenten aanbrengen?
  • Past een opvallend of juist een minimalistisch design beter bij mij?

Ons offsetpapier, natuur- en recyclingpapier zijn voor bijna alle inkjet- en laserprinter probleemloos te gebruiken. Ook kopieerapparaten en mobiele printers kunnen dit papier foutloos bedrukken. Vraagt u voor de bestelling bij de fabrikant van uw printer na tot welk papiergewicht (papiersterkte) uw apparaat geschikt is.
Meestal wordt het 80 g/m&sup² offsetpapier als print- en kopieerpapier gebruikt. Wij raden aan voor dubbelzijdige bedrukking gebruik te maken van 90 of 100 g/m&sup². Deze papiersterkten zijn steviger en verhogen de leesbaarheid bij bedrukking aan beide kanten.

Voordelen bij de inzet van bijzondere kleuren

Gebruik onze kleuropties in het bestelproces, om bijzondere kleuren in HKS en PMS te drukken. Zij bieden een zeer ruim kleurspectrum waarmee we bijna iedere kleurwens kunnen vervullen. Deze kleuren maken het mogelijk om iedere nuance zo exact mogelijk te vervaardigen. Kleuren van bedrijfslogo’s kunnen we zo op ieder reclamemiddel hetzelfde drukken. Kleurverzadigde en zeer gekleurde voltonen zijn zo exact te realiseren. Alle details vindt u hier.

Briefpapier in het dagelijkse werk juist toepassen

Voordelen van offsetpapier

Ons offsetpapier heeft een ruw oppervlak, waardoor de kleuropname eenvoudiger is en teksten goed leesbaar zijn. Dit papier beschikt over een grote witgraad, die de kleurechtheid verhoogd. Verdere voordelen zijn:

  • ze zijn slijtagebestendiger dan recyclingpapier,
  • hebben een zacht karakter,
  • afbeeldingen hebben een zachte beeldweergave,
  • ze zijn bijzonder goed beschrijf- en stempelbaar.

 

Draagt u zelf uw steentje bij aan milieubescherming en bestel onze 80 g/m² natuur- en recyclingpapiersoorten. Laatstgenoemde bestaat uit 100% oud papier, dat in vergelijking tot de normale papierproductie 70% op het energie- en waterverbruik bespaart. Houdt u er rekening mee dat deze papiersoorten een lagere witgraad hebben ten opzichte van offfsetpapier. Om de papiersoorten te vergelijken, bestelt u geheel gratis onze papiermonsters.

Zakelijke brieven volgens NEN 3162

Over de indeling van brieven bestaan nogal wat misverstanden. Er worden namelijk door bedrijven verschillende normen gehanteerd. Bovendien is men het in de literatuur niet altijd met elkaar eens. Echter, er is wel een officiële richtlijn voor de indeling van een brief. Het Nederlands Normalisatie Instituut (NNI) legt normen vast, bijvoorbeeld voor briefindelingen. Het gaat hier om de norm NEN 3162, die u bij het NNI kunt bestellen.

Iedere brief bestaat uit dezelfde elementen: de geadresseerde, plaats en datum, referteregel, aanhef, tekst en een afsluiting. Maakt u geen gebruik van voorgedrukt briefpapier, dan moet ook het adres van de afzender vermeld worden. Een model geeft aan waar u deze elementen in een brief plaatst. Het meest gebruikte briefmodel in Nederland is het Amerikaanse briefmodel. Daarbij staat alle tekst tegen de linkermarge. Hiervan bestaan verschillende varianten.

Een vel briefpapier opmaken schijnt voor de meesten geen groot probleem te zijn: talrijke sjablonen in tekstverwerkingsprogramma’s zoals Microsoft Word en via het internet maken een eenvoudige aanpassingen in de gewenste layout met eigen logo mogelijk. Houd daarbij wel rekening met de richtlijnen voor de briefindeling. Kijk bijvoorbeeld goed waar u het logo op het briefpapier zet.

Waarom is de NEN-norm zo belangrijk?

De NEN-norm voor briefindelingen is belangrijk, omdat zakelijke correspondentie, zoals rekeningen en offerte zowel visueel als machinaal goed leesbaar moeten zijn. Het vastgelegde staande A4-formaat zorgt er bovendien voor dat ze zonder probleem in ringbanden bewaard kunnen worden. De geadresseerde is bij enveloppen met venster steeds goed zichtbaar. Professionele zakelijke brieven voldoen niet zo eenvoudig aan deze norm.

Exacte richtlijnen voor de positionering van de gatenmarkering zorgen bovendien voor correcte gaten zodat ze goed in ringbanden passen. Vouwmarkeringen dienen voor foutloos vouwen voor enveloppen in een liggend formaat. Alles bij elkaar is het een zeer uitvoerig werk, waaraan geen enkel professioneel bedrijf kan ontkomen.

Zorgen voor opvallende commerciële brieven

Commerciële brieven of klantenmailings zijn ondanks de toename van digitale nieuwsbrieven nog steeds een populair reclamemiddel om

  • bij potentiële klanten eigen producten of diensten onder de aandacht te brengen,
  • trouwe klanten door aanbiedingen te behouden en
  • kortingen, tegoedbonnen voor webshops doelgericht te verspreiden.
Succesvolle commerciële brieven kunnen niet alleen de omzet verhogen, maar dragen ook bij aan de naamsbekendheid.

 

Opmaak en inhoud van mailings aan klanten

Commerciële brieven hoeven niet aan een bepaalde norm te voldoen en kunnen vrij naar wens van een wervende organisatie worden opgemaakt. Wij raden echter aan om de basisregels voor het plaatsen van het adresveld, de tekst en het onderwerp aan te houden om de vertrouwde manier van lezen te behouden.
Commerciële brieven hebben in vergelijking met zakelijke brieven het doel om de lezer ‘emotioneel over te halen’, in plaatst van te informeren. Het onderwerp dient een sprekende reclameboodschap te bevatten, waardoor de lezer de brief niet aan de kant legt. Korte alinea’s, tussenkopjes en weinig vetgedrukte tekst maken een commerciële brief prettiger leesbaar.

Succesmeting door antwoordmogelijkheden

Een duidelijke aanschrijving in de vorm van een goed zichtbaar telefoonnummer, het verzilveren van een tegoedbon of het benutten van een antwoordformulier of -kaart verhoogt de kansen op succes.

Gebruik daarvoor een perforatie in het laatste derde deel van het briefpapier, die uw doelgroep eenvoudig kan afscheuren en in de meegestuurde envelop aan u kan terugsturen. Wij adviseren u daarvoor minimaal 90 g/m² offsetpapier te gebruiken. Dit papier is ook beter geschikt voor dubbelzijdige brieven.
Antwoordkaarten in de vorm van een gefrankeerde briefkaart zijn afhankelijk van de doelgroep ook gebruikelijk.

Briefpapier online drukken en opmaken

Als ervaren online drukkerij produceren wij uw briefpapier in vierkleurendruk binnen 3 werkdagen onafhankelijk van uw oplage, enkelzijdige- of dubbelzijdige bedrukking, papierdikte en een perforatie.

Briefpapier met de SAXOPRINT druksjablonen opmaken

Gebruik onze gratis druksjablonen die u kunt downloaden of het SAXOPRINT® pro design Add-on voor Adobe InDesign om uw briefpapier professioneel op te maken. Naast de 2 mm snijmarge is bij geperforeerd briefpapier ook de marge tot de rand al voor gedefinieerd. U hoeft zo alleen nog maar uw layout erin te zetten.

Briefpapier met de SAXOPRINT Designer online ontwerpen

Beschikt u over maar weinig grafische kennis, maak dan gebruik van de SAXOPRINT Designer (ontwerptool). Upload uw logo, maak de gewenste elementen op, zoals het briefhoofd, het informatieblok en ook de positie van het adresveld. Hulplijnen en rasters helpen u deze in rechte lijn te positioneren.